mai 24, 2012, 14:12:40 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: « 1 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Undervanns kamera med 30 meter kabel  (Lest 1546 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #15 på: oktober 31, 2008, 16:08:40 pm »

Tja, eg ville aldri tatt med meg slikt utstyr i troen på at eg skulle bruke det til å få meir fisk. Da gjør eg heller som vi gjorde i sommer, kjørte rundt og kartla bunnen på innsjøene her med ekkolodd. Vi fant også ut hvor fisken har standplassene sine. Overraskende nok på helt andre steder enn hvor folk flest fisket.

Nei, Kamera er til for å lage video, og har ingenting med fiske i seg selv å gjøre, men det kan brukes for å undersøke hvordan fisken reagerer på forskjellige agn og pirker. Det skal jo egentlig svært små endringer til i bevegelsene av ein mormyscha eller røye blink for å få fisken til å hugge.

I ungdommen testet eg med å fore ørret i akvarie med forskjellige insekter og småfisk (Levende, naturligvis) som den ser på som naturlig føde. Overraskelsen var stor da eg oppdaget at det beste ørretten visste var buk og ryggsvømmere. d.v.s. det var da ørret under 500g. Selv stingsild og gammarus kom i andre rekke.
Eg har også lyst til å bruke slikt kamera til å filme gyting av ørret og Røye.

Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: oktober 31, 2008, 16:12:52 pm »

Ok vi kommer ingen vei med dette så jeg trekker meg ut av diskusjonen,men en ørret som gyter er vel fredet og da har du ingen ting og gjøre der med et kamera vel?
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: januar 04, 2009, 19:10:56 pm »

Har dere fåt filmet noe fisk enda da folkens..?
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Laken
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: januar 04, 2009, 19:53:38 pm »

Jag har för mig att det var Wildwater som riggade en undervattenskamera på ett av sina spön när man guidar i Norge och under en av turerna så kom det en stor hälleflundra på 100 kg+ och nosade på deras grejjer men tyvärr så högg den inte. men alla som tittade på monitoren fick en upplevelse av dess like.
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: februar 01, 2010, 19:12:38 pm »

Ok vi kommer ingen vei med dette så jeg trekker meg ut av diskusjonen,men en ørret som gyter er vel fredet og da har du ingen ting og gjøre der med et kamera vel?

Spørs akkurat hva du skal filme. Skal du ta opptak av ørret i lek i samband med å lage ein film, eller for å fiske. Gjør du sistnevnte så har du uærlige hensikter siden ørret i lek burde/er fredet.

Ved eksempelvis isfiske så kan man perfekte fiskemetodene sine ved å bruke live film av hva som hender under vannet, men eg ville ikkje tenke på filmkamera under vann som fiskeredskap.

Og som Lakan skrev, så tenker eg at det sannelig hadde vert morro å sett på ein stor fisk som nermes seg agnet på den måten.
Loggført

Sider: « 1 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!