mai 24, 2012, 14:26:54 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Aller første fisken !  (Lest 364 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: november 12, 2008, 10:03:47 am »

Hva var den første fisken du har fått, og kan du fortelle oss andre om den første fisketuren du husker at du var med på ?
Eg kan tenke meg at dette er ett spørsmål som har dukket opp før på dette forumet, men finner ingen tråd på dette.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: november 13, 2008, 21:44:31 pm »

jeg kan ikke huske historien om den første fisken men mamme og roger har fortalt den så mange ganger nå at jeg kan fortelle den Wink

jeg var ca 3 år og jeg ble med mamma og roger ut på min første fisketur og det tok jo sef ikke lang tid før jeg skrek
''FISK'' og jeg bare dro rett opp og fikk en liten torsk på kansje 20 cm som jeg hoppet på med kniven og stakk den et par ganger før roger rakk å ta fra meg kniven og tok livet av den lille hølete torsken .
de la den i kjøle skapet når jeg kom hjem og ga den til katta etter at jeg hadde lagt meg Angry så når jeg sto opp løp jeg til kjøle skapet for å se på fisken men da var den borte så da skal jeg ha startet å hyle og bælje og vekket hele huset kl 7 på en lørdags morgen Grin det var den historien
Loggført

Laken
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: november 22, 2008, 21:15:32 pm »

Min första fisk var en lake var av mitt alias.
Historien om Laken

Jag tittar ut genom fönstret och ut över horisonten, härligt! inga regnmoln idag och jag har sommarlov skriker jag rakt ut. Så snabbt ned till köket i med några smörgåsar i magen. Jag springer upp och borstar mina tänder, ner för trappan igen ut genom hallen på med ytterkläderna. Jag springer ut i boden för att hämta grepen för att sedan springa upp i skogsdungen för att leta efter kompostmask. Ja det finns än även om vi är inne i juni månad härligt. Jag hoppar på cykeln för att cykla 3 km till min kära å.
När jag kommer fram till platsen så är det bara att kasta cykeln i dikeskanten för att snabbt hoppa ned vid sidan av brohuvudet för att se om man kan se några abborrar och mörtar och kanske till och med en gädda. Jag märker att abborren finns här så det är bara att kasta ut metet. Men de vill inte nappa tänker jag för mig själv. Men titta!! där kommet abborren med skadan på huvudet igen tänker jag för mig själv och jag har nu sett denna abborre i två dagar så idag vill jag att den ska hugga. Men den vill inte nappa och det är samma sak med de andra abborrarna. Men då kommer det en kille ned som går i samma skola som mig och säger att man måste ju kasta ut lite mask åt fiskarna också. Jag gör det och direkt är abborrarna framme och hugger även abborren med skadan på huvudet men de vill inte fastna på min krok. När jag sedan ska fästa en ny mask på kroken så inser jag att alla maskar har gått åt för mäskningen så jag sitter nu här vid brokanten och studerar alla fiskar som simmar där nere och äter upp all min mask.

Två dagar senare är jag åter framme vid min å sätter mig åter igen vid bro kanten med fler maskar med mig denna gång då bonden har lagt en stor jordhög hemma så nu finns det åter gott om mask.
jag kastar ut metet igen nära en rostig tunna som finns på åbotten där jag sitter. Det händer inget så när jag ska lyfta min metelina så tar det stopp. Nej! jag sitter fast!! i denna jävla rostiga tunna skriker jag högt. Men efter ett tag så känner jag att det inte är tunnan jag sitter fast i utan det är en FISK!! stor fisk . När jag väl får upp fisken på land så tar jag ett fast grepp om fisken och springer upp till vägen för att inte riskera att fisken ska sprattla ned i vattnet igen. När jag sitter där och beundrar min stora fisk så ställer jag frågan för mig själv vad är det för fisk?
När jag efter några timmar cyklar hem med den konstiga fisken så möter våra tre katter upp mig på vägen som de alltid gör för de vet att när jag kommer cyklande så nalkas det fisk i mängder. En katt springer ut från skogen, en kommer springandes genom hagen och den tredje han sträcker på sig och lunkar sakta men säkert ned från altanen, Sedan är fiskkalaset igång.
Så här såg mina sommarlov ut under min uppväxt och det finns fler härliga fiskeäventyr som jag har varit med om under mina fisketurer som barn.
Men vad var det för konstig fisk jag fick? jo Laken.
// Johan ”Laken” Fredriksson
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: november 22, 2008, 22:14:22 pm »

Den aller først fisketuren eg husker var i USA. Vi FLyttet først til norge da eg var fire, så eg må ha vert 3 1/2 år den gangen. Det var sommer og vi var ved min mors onkels landsted. Han hadde ein ganske stor eiendom hvor det rant ein bekk gjennom, og her hadde han gravet fram ett tjern, hvor han hadde satt ut Bass. Der var fra før Blue Gill i bekken. ein fisk som kan sammenlignes med vår mort. VI barn i familien hadde fått låne oss fiskeutstyr, kjepper med litt line, vinkork, og krok, samt litt agn. Fiskene vi fekk ble bragt på land og puttet i ein stamp med vann. Eg husker ikkje så mange fleire detaljer fra turen, bortsett fra at ein av onklene mine hadde lurt meg til å smake på øllet hans. Eg husker det smakte kaldt og godt på den varme sommerdagen, og at måtte love å ikkje fortelle noen.

Ellers, så var den riktig store hendelsen det å få ein skilpadde på kroken. Ein riktig "Snapping Turtle". Denne typen skilpadde er ein rov skilpadde som spiser alt den kan komme over av småfisk, frosker , mus og andre dyr den finner i og ved vannet. Denne var riktig stor, og alt for stor for ein liten gutt som meg. Eg husker min mors onkel kom med ein diger håv og fanget beistet. deretter husker eg den liggende i bunnen av ett digert tomt bosspann. Ein slik av alluminium, slik man ser på film. Eg husker ikkje så mykje meir av den dagen. Tross alt var eg svært ung, men eg forstod da at dette var ein stor fangst, og har husket dette siden. Eg har seinere fått hørt at skilpadden ble brukt til å lage suppe av.
Loggført

Laken
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: november 22, 2008, 22:18:04 pm »

Den aller først fisketuren eg husker var i USA. Vi FLyttet først til norge da eg var fire, så eg må ha vert 3 1/2 år den gangen. Det var sommer og vi var ved min mors onkels landsted. Han hadde ein ganske stor eiendom hvor det rant ein bekk gjennom, og her hadde han gravet fram ett tjern, hvor han hadde satt ut Bass. Der var fra før Blue Gill i bekken. ein fisk som kan sammenlignes med vår mort. VI barn i familien hadde fått låne oss fiskeutstyr, kjepper med litt line, vinkork, og krok, samt litt agn. Fiskene vi fekk ble bragt på land og puttet i ein stamp med vann. Eg husker ikkje så mange fleire detaljer fra turen, bortsett fra at ein av onklene mine hadde lurt meg til å smake på øllet hans. Eg husker det smakte kaldt og godt på den varme sommerdagen, og at måtte love å ikkje fortelle noen.

Ellers, så var den riktig store hendelsen det å få ein skilpadde på kroken. Ein riktig "Snapping Turtle". Denne typen skilpadde er ein rov skilpadde som spiser alt den kan komme over av småfisk, frosker , mus og andre dyr den finner i og ved vannet. Denne var riktig stor, og alt for stor for ein liten gutt som meg. Eg husker min mors onkel kom med ein diger håv og fanget beistet. deretter husker eg den liggende i bunnen av ett digert tomt bosspann. Ein slik av alluminium, slik man ser på film. Eg husker ikkje så mykje meir av den dagen. Tross alt var eg svært ung, men eg forstod da at dette var ein stor fangst, og har husket dette siden. Eg har seinere fått hørt at skilpadden ble brukt til å lage suppe av.

Först vill jag säga att det var två härliga berättelser som du gav med dig  och nu är jag avis fiske i USA vem skulle inte vilja det  Wink.

Själv har jag alltid levt nära vatten som längst ca2 mil som närmst 6 meter Smiley
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: november 22, 2008, 22:24:00 pm »

Tackar Lakan.
Begge händelsene var fra samme dag och fisketur. Jag vet at jag har fiskat för dette tidspunkt, for jag har sett kort av mig sjölv samans med min mor och adoptiv far da vi fiskade, men jag vet inta om jag fikk non ting.

Da vi flyttade til Norge bodde vi på en plats hvor vi hadde 60 meter til havet, och 60 meter på anda sidan av huset til en innsjö. Sidan den gang må jag ha skog och vatten näre mig. jag har aldrig kunnet leva i stor stad. Inte end i Bergen, med havet och fjället like ved. Der stanna jag i bara 4 år för jag inte maktat at bo så tett på folk lengre.
Loggført

Laken
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: november 22, 2008, 23:20:27 pm »

Tackar Lakan.
Begge händelsene var fra samme dag och fisketur. Jag vet at jag har fiskat för dette tidspunkt, for jag har sett kort av mig sjölv samans med min mor och adoptiv far da vi fiskade, men jag vet inta om jag fikk non ting.

Da vi flyttade til Norge bodde vi på en plats hvor vi hadde 60 meter til havet, och 60 meter på anda sidan av huset til en innsjö. Sidan den gang må jag ha skog och vatten näre mig. jag har aldrig kunnet leva i stor stad. Inte end i Bergen, med havet och fjället like ved. Der stanna jag i bara 4 år för jag inte maktat at bo så tett på folk lengre.

Kommer själv inom kort besöka min fader för att luska fram lite kort på mig och fiskar när jag var liten Smiley
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Innlogget Innlogget

« Svar #7 på: november 22, 2008, 23:31:31 pm »

Det var to flotte fortellinger
Venter på flere
Jeg kan faktisk ikke huske min første fisk (litt lei for det)

Takk

Torry Smiley
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: november 23, 2008, 23:16:41 pm »

Det er sikkert ikke den første fisken men den jeg husker som den første.
Det hva i et vann i nærheten av patriksfjordur på island.Hvar 7 år gammel bare vi tok fly til rekjavik og videre til patriksfjodur,når vi gikk inn for landing der opp så vi rett ned i et krystal klart vann og så store stimer med ørret.
Jeg og min far dro ditt for og prøve oss med fiske stanga når vi kom over en høyde rett før vannet stilte vi oss opp for og speide etter fisken så ut en fin plass og fiske på.
Gamlingen fikk en stor en med en gang og rett etter satt det en rugg på hos meg også,men den var for stor for meg og få inn alene så jeg ropte på hjelp husker jeg men nei da han hadde nokk med og dra fisk selv,han kom da han så jeg holdt på og bli dratt ut til vannkanten for jeg hadde ikke krefter til og få den inn,gubben kom og satte på full brems på snella og gikk tilbake til sin stang.Bare gå oppover sier han så kommer nok fiske,og jeg begynte og gå og fisken kom til slutt på land.
P.S jeg har aldri hjulpet han og lande fisk etter den turen heller...
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Torry
Administrator
Laks
Innlogget Innlogget

« Svar #9 på: november 24, 2008, 16:31:57 pm »

Det er ikke så rart du ikke husker Jack, du har jo fått så mye fisk at det skal mye til for å huske alle

Det er verre med meg jeg husker ingenting sjokka2

TS
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!