Den aller først fisketuren eg husker var i USA. Vi FLyttet først til norge da eg var fire, så eg må ha vert 3 1/2 år den gangen. Det var sommer og vi var ved min mors onkels landsted. Han hadde ein ganske stor eiendom hvor det rant ein bekk gjennom, og her hadde han gravet fram ett tjern, hvor han hadde satt ut Bass. Der var fra før Blue Gill i bekken. ein fisk som kan sammenlignes med vår mort. VI barn i familien hadde fått låne oss fiskeutstyr, kjepper med litt line, vinkork, og krok, samt litt agn. Fiskene vi fekk ble bragt på land og puttet i ein stamp med vann. Eg husker ikkje så mange fleire detaljer fra turen, bortsett fra at ein av onklene mine hadde lurt meg til å smake på øllet hans. Eg husker det smakte kaldt og godt på den varme sommerdagen, og at måtte love å ikkje fortelle noen.
Ellers, så var den riktig store hendelsen det å få ein skilpadde på kroken. Ein riktig "Snapping Turtle". Denne typen skilpadde er ein rov skilpadde som spiser alt den kan komme over av småfisk, frosker , mus og andre dyr den finner i og ved vannet. Denne var riktig stor, og alt for stor for ein liten gutt som meg. Eg husker min mors onkel kom med ein diger håv og fanget beistet. deretter husker eg den liggende i bunnen av ett digert tomt bosspann. Ein slik av alluminium, slik man ser på film. Eg husker ikkje så mykje meir av den dagen. Tross alt var eg svært ung, men eg forstod da at dette var ein stor fangst, og har husket dette siden. Eg har seinere fått hørt at skilpadden ble brukt til å lage suppe av.
Först vill jag säga att det var två härliga berättelser som du gav med dig

och nu är jag avis fiske i USA vem skulle inte vilja det

.
Själv har jag alltid levt nära vatten som längst ca2 mil som närmst 6 meter