februar 10, 2012, 02:07:31 am

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Drammenselva  (Lest 6512 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
tåka
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #75 på: april 18, 2010, 05:17:04 am »

Og hvor langt unna er en fluefisker på å begynne sesongen i Drammenselva ? Tenker litt på hvordan vannstanden er og om det er mulig å finne vakende fisk. Fersking i elva etter etpar turer i fjor på høsten, men kan absolutt tenke meg å prøve igjen (veldig ?) snart.
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #76 på: april 18, 2010, 08:14:45 am »

Det er ikke mye vann der oppe nå men veldig brunt vann så bør vel vente litt på di optimale forholdene men var en som fisket med flue på Torsdag og han fikk da fisk.
Men jeg så heller ikke noe særligt med insekter der oppe så jeg vil nok vente litt jeg skal opp til uken da kan jeg fortelle deg om hvordan forholdene er da.
Hvor i elva fisker du da ?
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #77 på: april 19, 2010, 07:10:56 am »

Fluefiske kan man drive med så lenge der er åpent vann. Det er bare tull at man må vente på insektene. De fleste vanninsekter har ett akvatisk liv som er mellom fire og 7 år, mens levetiden over vannflaten er bare på ein sommer. det betyr at der er mange ganger flere insekter i vannet enn der noen sinne er over. Klart fisken beiter mest på det som er lettest å få tak på, og som finns i størst antall.
Vår og vinter er tiden for å fiske med nymfer og streamere. eg har selv tatt over 40 fisk på ein halvtime på flue, og det var i Januar måned. Ein kompis av meg fikk 70 på ein time. Det var 12 Januar, samme året.

Men naturligvis så må man tilpasse fisket sitt. Lete fram til de dype kulpene og hullene, og fiske med store fluer. Fisken er treg nå p.g.a. det kalde vannet. Dermed er det lurt å la flua fiske sakte i vannet.   
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #78 på: april 19, 2010, 07:26:20 am »

Den var utrolig treg er enig i at en kan fiske med flue hele tiden men det var ikke et eneste vak og se der oppe men fiske er det der.

Montana fluer er det beste der oppe nå.
« Siste redigering: april 19, 2010, 07:42:15 am av jack » Loggført

tåka
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #79 på: april 20, 2010, 03:17:07 am »

Er ikke veldig godt bevandret men har fisket etpar ganger ved Åmot etter anvsining fra administrator her  Smiley
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #80 på: april 20, 2010, 07:11:13 am »

Fiskeplassene må Jack vise deg. Eg har aldri fisket i Drammenselva, men når Nils Master greier å ta tokilos ørret på isfiske, så mp no du kunne ta dem på flue no på våren.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #81 på: april 20, 2010, 07:12:43 am »

Er ikke veldig godt bevandret men har fisket etpar ganger ved Åmot etter anvsining fra administrator her  Smiley

Ja men da vet jeg jo hvem du er,det er fult mulig og vandre ut på linderuøra nå om dagen.Tok 2 stk på rundt 500 gr der på torsdag.
Loggført

tåka
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #82 på: april 24, 2010, 22:54:50 pm »

Høres bra ut. Da begynner det vel å nærme seg tur for min del. Pleier elva å gå mye opp utover våren eller reguleres den uavhengig av det naturlige tilsiget ?
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #83 på: april 25, 2010, 09:22:49 am »

Det er lite vann i elva nå så det er lett og komme til på di fleste steder,Skal opp en tur på onsdag og prøve
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #84 på: mai 18, 2010, 12:48:59 pm »

Drammenselva begynner og bli rimelig flomstor nå så får satse på litt skogsvann fiske denne uken.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #85 på: mai 28, 2010, 19:48:57 pm »

Ja nå er det bare ti minuter igjen til årets lakse sesong starter i elva følger spent med på hvem som tar årets første.
Bruker altid og ta stor laks første dagen men nå syntes jeg elva går for stri så venter spent på om dem får noe i dag.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #86 på: mai 31, 2010, 09:59:17 am »

Her kan dere følge med hva som blir tatt av laks i hellefossen i drammenselva..

http://www.hellefossen.no/laksebors/index.php
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #87 på: juni 17, 2010, 07:53:10 am »

Elva er rimelig stor på ørret stekka nå håper den synker fort,var og kikket op tyrifjorden i går og den var rimelig stor men hadde gått ned mye di siste dagene sa dem der oppe.
Loggført

tåka
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #88 på: august 18, 2010, 19:55:39 pm »

Noen som har noen som helst peiling på vannstand på ørretstrekkene i Drammenselva nå. Tenkte kanskje å prøve meg i morgen. Takker for raske svar.
Loggført
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #89 på: august 19, 2010, 07:18:31 am »

Det er høy vannføring på hele strekka nå,litt for mye vann etter min mening men fult mulig og fiske for det.
Loggført

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!