aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #45 på: juli 13, 2009, 18:36:55 pm » |
|
Den glade fisker bruker selvsagt ikke annet enn blank vibrax størrelse "0". Til nøøøøød kan størrelse "1" benyttes men da skal det være særdeles sjerpede omstendigheter. Om fiskelykken til tross for denne spinner ikke skulle gi fisk (jeg nekter å tro det), kan også kobber eller messingfarget vibrax i samme størrelser benyttes.  Noe annet finnes ikke i slukboksen min, da det for min del ikke er vits å slepe med seg noe som helst annet da jeg aldri, bortsett fra en liten 150 ørret på en klassisk rappala wobler, og en 200 røye på en Tasmanian en gang får fisk på annet det. Til fiske i have finnes det bare en sluk...Stingsilda. Ferdig diskutert fra min side  Blank Vibrax er ein knaller. Stingsilda også. Min gamle favoritt i sjøen var stingsilda på 18g med blågrønn rygg. I ferskvann var det Vibrax i sølv, men om du kommer hit på fiske noen gang så skal eg vise deg en helt annen side av ferskvannsfiske, hvor vibrax'n blir lagt igjen heime og rapala wobbleren kommer frem, for her tar ørretten på 15 cm lange wobblere, og røya får du som regel på wobbler også. Til nød kan du bruke ein svart vibrax med røde prikker, og da skal den være størrelse 0 eller 1
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
stabak
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #46 på: august 04, 2009, 23:25:57 pm » |
|
Hvilken sluk har dere tatt de fleste og største torskene deres på? Ta gjerne med et bilde:)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #47 på: august 04, 2009, 23:47:44 pm » |
|
Fra land har jeg fått mest Torsk på jensen sild (rød/svart) og stingsild (rød/gull) Når det gjelder pilker så er det silver-shell, svenskepilk og rød/gull stingsild og anbefale:) For bilder så kan du ta turen inn på hjemmesiden min! Http://www.fiske-feber.com
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #48 på: august 07, 2009, 10:54:12 am » |
|
i nordland fikk jeg meg en ny wobler favoritt  leddet conrad wobler!!! kjørte med den i 30 min og 5 sei mellom 2,5-3 kg!!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #49 på: august 10, 2009, 17:34:33 pm » |
|
Fått meg ein ny wobbler også. Ein Countryfisher mini, som eg testet ut skikkelig på Søndag. Da ver i i Lofsjön og dorget etter ørret. Det ble to ørret, ett par abbor, og ein Monster Mort på wobbleren. De to andre eg var med fikk hver sin ørret, og noen abbor. Så var der ein liten halvtime hvor Nils Master og meg hadde kjempemorro med å fiske Mort på sluk og spinner. Eg brukte den nye øyenstikkerlarven til Sølvkroken, og Nils Master brukte ein vibrax spinner i sort/rød str 0. Forøvrig lanserde Sølvkroken øyenstikker larven som nyhet på siden sin i år, men den kom allerede i fjor her i Sverige. Da kjøpte eg alle de fem fargene med en gang, og har testet dem litt. de fisker OK, men trenger mye liv fra fiskerens side.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #50 på: august 10, 2009, 17:37:26 pm » |
|
Stingsilda er den dessiderte vinneren. Da er det de to klassiske fargene. Sølv med blågrønn rygg og gull med rød rygg. ellers så har gullsilda mange torsk på samvittigheten, og når eg nevner gullsidla, så mener eg den som har ekte 24 karat gullflak, og ikkje den med billig gullmaling som Sølvkroken produserer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JohanM
Fiske junkie
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #51 på: august 12, 2009, 01:14:29 am » |
|
Men, vi mp jo for all del ikke glemme Sølvkrokens slukhals! denne har jeg å fått mye med fra land tidligere! men den gamle typen fisker best!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Markfiskern
|
 |
« Svar #52 på: november 25, 2009, 15:40:27 pm » |
|
Min favoritt slu er vel i grunn en spinner. Mepps Anglia No 5 sølvblank. Er en bankers etter laksen på dager med sol og finevær. Ellers er vel jeg mer eller mindre reindyrka mark fisker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskeravnen
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #53 på: juni 21, 2010, 15:42:37 pm » |
|
En ener hos meg er 22g Viking Herring, den kan brukes til så og si alt, jeg bruker den i fjellvann og lakse-elver samt på sjøen. Mest alsidige sluken jeg har brukt og det er en skikkelig ørret dreper.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #54 på: juni 21, 2010, 16:34:21 pm » |
|
En ener hos meg er 22g Viking Herring, den kan brukes til så og si alt, jeg bruker den i fjellvann og lakse-elver samt på sjøen. Mest alsidige sluken jeg har brukt og det er en skikkelig ørret dreper.
Hurra en som har samme erfaring som meg  Viking Herring er et must i slukboksen det er helt klart  TS 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskeravnen
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #55 på: juni 21, 2010, 18:40:28 pm » |
|
Tror jeg har 10 viking herring 22g i slukboksen og det er selvfølgelig ikke nok, har ennå ikke sett den i 7g versjonen som møresilda har.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #56 på: juni 22, 2010, 12:58:03 pm » |
|
Bare for å torpedere litt. Eg har enda ikkje fått ein fisk på Viking herring her i dalen. Mulig at den Svenske ørretten er litt smartere enn den Norske. Møresilda har eg derimot fått noen enkeltfisker på her, men det som eg har fått mest på er mine egne wobblere, samt Nils Master og diverse spinnere fra Myran og Savage gear. http://www.sportsystem.se/nav6158 http://www.savage-gear.com/
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fiskeravnen
Abbor

Utlogget
|
 |
« Svar #57 på: juni 22, 2010, 13:40:04 pm » |
|
Det høres litt pussig ut, jeg har enda ikke fisket i et vann der ørreten ikke tar på viking herring, og det blir noen vann utover sommeren 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #58 på: juni 23, 2010, 22:22:48 pm » |
|
Aurebu da du bruker vel ikke Viking Herring så mye vel He He blir vel få kast med den da  TS  Ps. Har fått fisk på Møresilda jeg.....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #59 på: juni 23, 2010, 22:31:09 pm » |
|
Eg har da noen viking herring i skrinet og bruker dem der de fanger fisk. Nemlig i de overbefolka ørretvanna på Vestlandet, men der tar jo ørretten på så å si alt man serverer til dem.  Eg kan godt forstå de som fisker med sluker som eksempelvis viking herring. de kaster langt og de fanger noen fisk, men der finnes mye sluker der ute som er 100 ganger bedre bare man vet hvordan man skal fiske med dem. Men så er eg ute og fisker mere enn de fleste. Passerte 40 vann, elver og tjern som eg har fisket i denne sessongen alleine, og flere skal det bli før sessongen er slutt.
|
|
|
|
« Siste redigering: juni 23, 2010, 22:33:20 pm av aurebu »
|
Loggført
|
|
|
|
|