Hej jeg fisker mange fisk lige nu, men de fleste er knap 40cm som er lov her i Danmark. Jeg bruger meget små fluer. Jeg bruger mest en minni Brenda bundet på en karpekrog . Jeg fisker meget i Mariagerfjord og Randersfjord. Jeg har på 3 ture fanget 41 SØ, og 14 var fra +40 til +50cm. Alle de store var i yngledragt, og på vej til gydepladser. Jeg tog en med hjem resten fik lov at svømme videre. Det er allerbedst i blæsevejr, da storfisken er meget sky . Meget små fluer er absolut bedst på denne tid af året . En meget lille Redtag er også en farlig flue lige nu. Vh Niels
Tusen takk for tipset med små fluer Haugset:)
Jeg er ivrig fisker men har hatt lite fangster så langt. Fisket jevn siste 6 uker.
Fått noen små pinner som har blitt satt ut.
Hadde et napp idag med en sort wolly bugger beadhead.
Fisker med mye fiskeimitasjoner men usikker på fargevalg nå på høsten. Har ikke helt knekt koden med fluevalg ennå.
Prøvde først idag en orange CDC reke både høyt og lavt i vannet. Er mulig det var en fisk å smakte på den men ikke sikker, kan ha vært bunnen.
Prøvde også en mørk børstemark for og få stor siluett men uten hell. Det var da nesten helt mørkt med fullmåne.
Skal prøve små fluer ved neste tur.
Idag testet jeg ut en Scierra 4 fot fast sink poly leader før fortommen.
Du verden hvor mye dette hadde og si for kastingen. Økte en del meter på kastelengden og presentasjon av flua ble mye bedre.
Ferdig løkke i begge ender gjør det kjempe enkelt å sette sammen.
Gleder med til neste tur:)