jeg har hatt planer om det i snart 3 år

men har bare ikke blitt noe av

jeg har slektninger som bor rett ved Aal borg et sted jeg veit at det er mye ål der i værtfall for vi hadde hadde besøk av dem for 3 år siden og da fortalte de om al den ålen de fikk når de satte ruser. og jeg hadde jo lest en artikkel om sjøørret fiske ikke så langt unna der så var jo sef veldig intresert i å komme meg dit å jeg lagde en avtale med og den var sånn at jeg skulle ta med jentene på tur for å fiske ål

det var 5 jenter på min alder så det bar jo ut da og jeg satte 15 stå snører på de vanlige stedene mine og det hadde vel godt ca 2 timer før jeg så at det var fisk på og da lot jeg de ta den opp og de hadde aldri sett en så stor ål

og (det er fremdeles den minste ålen jeg har fanget der) men kl nermet seg nermere 11 før det ble liv på snørene og da fikk vi på ål på 4 snører nesten på en gang og et par minutter senere hadde vi 4 normale åler på rundt 900-1,2 kg og resten av natta satt vi ved bålet og grilla ål

dagen etter tok jeg opp alle snørene og da var 7 ål til så da fikk de med seg masse ål hjem

.
jeg har et sted å bo der som jeg vil få både mat og de vil vaske tøyet mitt men det har bare ikke blitt noe av