mai 24, 2012, 15:26:07 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Danmark  (Lest 1180 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: desember 28, 2008, 01:51:49 am »

Noen her som har fisket i Danmark?

Hørte det skulle være så bra i de små elvene der.

Torry 
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: desember 28, 2008, 02:33:06 am »

jeg har hatt planer om det i snart 3 år Roll Eyes men har bare ikke blitt noe av Sad jeg har slektninger som bor rett ved Aal borg et sted jeg veit at det er mye ål der i værtfall for vi hadde hadde besøk av dem for 3 år siden og da fortalte de om al den ålen de fikk når de satte ruser. og jeg hadde jo lest en artikkel om sjøørret fiske ikke så langt unna der så var jo sef veldig intresert i å komme meg dit å jeg lagde en avtale med og den var sånn at jeg skulle ta med jentene på tur for å fiske ål det var 5 jenter på min alder så det bar jo ut da og jeg satte 15 stå snører på de vanlige stedene mine og det hadde vel godt ca 2 timer før jeg så at det var fisk på og da lot jeg de ta den opp og de hadde aldri sett en så stor ål og (det er fremdeles den minste ålen jeg har fanget der) men kl nermet seg nermere 11 før det ble liv på snørene og da fikk vi på ål på 4 snører nesten på en gang og et par minutter senere hadde vi 4 normale åler på rundt 900-1,2 kg og resten av natta satt vi ved bålet og grilla ål dagen etter tok jeg opp alle snørene og da var 7 ål til så da fikk de med seg masse ål hjem .
jeg har et sted å bo der som jeg vil få både mat og de vil vaske tøyet mitt men det har bare ikke blitt noe av Embarrassed
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: desember 28, 2008, 09:42:35 am »

Har fisket i ein Put'n take damm like ved Hals. Der ble de nesten sure på oss fordi vi tok så mye fisk. Man betalte for ein times fiske, og kunne ta med oss alt vi fikk. Eg hadde ein liten wobbler fra Rebel, som lignet en gresshoppe. Den var de helt ville etter.
Ellers, så har han som eg deler hus med rikelig med peiling på hvor man kan fiske. Han er i fra Danmark, og har fiske feber'n han også.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: desember 28, 2008, 16:57:21 pm »

Så gøy gutter, det sies jo at det er Deiligt å være Norsk i Denmark-

He he
Var det dyrt å fiske der Aurebu?

TS
Loggført

Laken
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: desember 28, 2008, 17:02:06 pm »

Danmark ska vara bra på horngädda,öring samt gädda om man är vid dem rätta ställena. Sedan har man Karp i danmark som är grymt stora samt många vatten med både bäcköring samt bäckröding. Har själv inte fiskat i Danmark.
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: desember 28, 2008, 17:12:51 pm »

Hei Lakan . Når du sier bäckröding, så menar du vel Kanadisk Bäckröding, og inte vår arktiske röding, for den finns det nesten ingenting av i Danmark.
Ellers, Torry, så er eg ikkje heilt 100% sikker på hva det kostet. dette var i 1992, så det er ein del år siden. Mener det var 130,- Danske kroner for ein time.
Loggført

Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: desember 28, 2008, 17:16:52 pm »

Huffda

Timepris ja har fisket engang i en dam å måtte betale timepris.

Fikk lite fisk men noen få, kiloprisen diskuterte vi ikke, fordi vi fikk max lov til å ta med 2 stykk hjem.

Fikk også lov å fiske med flue, men måtte betale i tillegg kr 50 pr fisk vi satte ut igjen (for små)

Torry
Loggført

Laken
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: desember 28, 2008, 17:28:04 pm »

Hei Lakan . Når du sier bäckröding, så menar du vel Kanadisk Bäckröding, og inte vår arktiske röding, for den finns det nesten ingenting av i Danmark.
Ellers, Torry, så er eg ikkje heilt 100% sikker på hva det kostet. dette var i 1992, så det er ein del år siden. Mener det var 130,- Danske kroner for ein time.

Jag tolkade i filmen "mete efter bäcköring" som lanserades av fiske-feber att man hade även bäckröding i danmark. Men exakt vilken art bäckröding törs jag inte svara på just nu men jag ska titta på filmen igen för att se om det var så att det fanns bäckröding också. kankske är något som jag bara fick för mig men jag ska se filmen dem närmsta dagarna så håll ut
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: desember 28, 2008, 18:06:57 pm »

Huffda

Timepris ja har fisket engang i en dam å måtte betale timepris.

Fikk lite fisk men noen få, kiloprisen diskuterte vi ikke, fordi vi fikk max lov til å ta med 2 stykk hjem.

Fikk også lov å fiske med flue, men måtte betale i tillegg kr 50 pr fisk vi satte ut igjen (for små)

Torry

Styrer unna slike steder i dag. Det blir alt for kommersiellt. og ikkje minst dyrt.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: desember 28, 2008, 18:18:40 pm »

Ut i naturen og ta fisken der gir ikke ei krone til dem som kun har hensikt og tjene penger på det..
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: mars 05, 2009, 17:08:31 pm »

Danskene river seg i hue om du tar livet av en fisk ikke forstår jeg hvorfor,det må da være lov og ta noen med seg hjem også vel..
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: mars 05, 2009, 17:53:43 pm »

fisk er mat ikke leketøy!! men det er greit å sette ut fisk man ikke har planer om å spise eller stor og viktig fisk.
hadde aldri funnet på å fiske på et sted med time pris!!! da hadde jeg heller fisket i åroselva...
Loggført

Haugset
Mort
*
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: oktober 27, 2011, 20:56:11 pm »

Når man bare overholder fredningssoner og fredningstider samt mindstemål, kan ingen bestemme om man vil have fisken med hjem og spise. Der findes selvfrelste fjolser alle steder, men skråt op med dem. www.justonemorecast.dk viser en masse gode kystpladser, og der er virkelig godt Sjøørret fiskeri i Danmark . En Jun/ Juli Nat kan monsteret vise sig. vær frisk og tag ud og fisk. Husk Statstegn koster 140 for et år VH Niels som elsker kystfiskeri med flue og fisker minst 100 dage om året
Loggført
Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!