mai 24, 2012, 15:46:23 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: « 1 2   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Klær som fungerer til Isfiske  (Lest 937 ganger)
0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« Svar #15 på: januar 04, 2009, 14:49:04 pm »

Sjekk her så finner dere forhandlere som har Brigdale sokken

http://www.atello.no/pb_sokker.shtml

Torry
Loggført

Asseladden
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: januar 07, 2009, 22:11:56 pm »

Jeg bruker superundertøy på over- og under-kropp, fleecebukser og en tjukk genser. Utenpå dette bruker jeg en finsk isfiskedress. Frøs ikke under -25 på Næra sist helg. Bruker sjelden noe på fingrene når jeg pilker da jeg synes dette blir for unøyaktig og umanøvrerbart;P På hodet sitter en bavac-bf.
Loggført
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: januar 07, 2009, 22:26:22 pm »

Jeg lurer på,bruker du 3 par sokker og 4 stilongser aurebu?
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: januar 07, 2009, 22:31:25 pm »

Jeg lurer på,bruker du 3 par sokker og 4 stilongser aurebu?

Dette har jeg stusset litt på også men vi alle kler oss forskjelligt men med så mye klær på er det vel ikke lett og bevege seg vel,det høres mye ut men tror ikke du fryser med alt det på nei.
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Team Kaos
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: januar 07, 2009, 22:33:26 pm »

Jeg tror nok det blir leit å bevege seg med alt det der på seg.For mye klær er ikke bra det heller,fryser like fort med for mye klær en for lite.
Loggført

Sjø Ørret fisker og livsnyter..................

Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
Torry
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #20 på: januar 07, 2009, 23:54:26 pm »

En ting som er viktig er ihvertfall varmt på bena, fryser vi på dem er vi også garantert å fryse på reten av kroppen.

TS
Loggført

erland k
Ørret
Utlogget Utlogget

« Svar #21 på: januar 08, 2009, 00:01:51 am »

takker torry har leitet lenge etter di sokkene, du finner det meste heheheheheheheh.var faktisk  flere forhandlere i nærheten av der jeg bor takk takk
Loggført
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #22 på: januar 08, 2009, 00:34:59 am »

Jeg tror nok det blir leit å bevege seg med alt det der på seg.For mye klær er ikke bra det heller,fryser like fort med for mye klær en for lite.

Eg prøvde med et par Devold langundertøy, vanlig langbukse, og skibuksa over. For det dørste ble det for kaldt, og for det andre ble det voldsomt klumpete å gå med. 4 par langundertøy (1 par superundertøy, 3 par ullundertøy) og skibuksa over er mye varmere, dessuten mye lettere å bevege seg rundt i. De fingerløse ullhanskene med løs vott tupp er knall. Når det bare er -5 til -10 grader, så tar eg dem gjerne av og stapper dem i lomma.
Mesteparten av tiden er det fra -10 til gjerne -35 grader her i området, og da er det greitt å ha varme klær. Man skal da klare å holde seg ute  5 til 8 timer på isen i gjerne med kraftig vind også.
No er eg som regel såpass varm at eg kan legge meg nedpå isen og sove, om eg vil. Irriterer kompisene noe forferdelig når eg legger meg nedpå ved siden av pilkehullet, og allikevel får fisk. 
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #23 på: januar 08, 2009, 07:46:05 am »

takker torry har leitet lenge etter di sokkene, du finner det meste heheheheheheheh.var faktisk  flere forhandlere i nærheten av der jeg bor takk takk
Er det du skal med de sokkene da når røros sokken er billigere og bedre og jeg har begge to så vet hva jeg prater om der...
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
Sider: « 1 2   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!