mai 24, 2012, 15:56:04 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lierelva  (Lest 1355 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: januar 01, 2009, 16:13:35 pm »

Lierelva

Bor du i Oslo-området har du garantert kjørt over denne elva mange ganger. Den renner under E18 omtrent der den gamle bomstasjonen utenfor Drammen lå. Lett å få øye på er den ikke, der den snirkler seg oppover den frodige Lierdalen; vegetasjonen står tett langs bredden, og skjuler for innsyn fra nysgjerrige fiskere. Det er kanskje en av årsakene til at Lierelva har levd en forholdsvis anonym tilværelse, selv om den er en av landets aller beste sjøørretelver. Du må faktisk helt til Nordland for å finne en som er bedre nå.

Fiskekort

Kjøpes bl.a. hos Centrum dagligvare, Lierbyen, tlf. 32 84 63 77; Kiwi, Tranby, tlf. 32 85 11 05, Noroco, Drammen, tlf. 32 26 99 99.
Sesong: 1200 kr
Sesong junior (16–23 år): 250 kr
Døgnkort: 250 kr
Det er pant på sesongkort (200 kr) og døgnkort (100 kr) som du får igjen ved å sende fiskekortet med fangstrapport til Lierelva fiskeforening.
Siden elva er infisert med G. salaris, krever Mattilsynet at du desinfiserer utstyret før bruk i annet vassdrag. Desinfiseringsutstyr kjøpes sammen med fiskekortet og koster 150 kr per år.

Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: januar 01, 2009, 18:09:04 pm »

Hmmm, Gyro infisert elv, og allikevel ei knall sjøørret elv. Beviser ikkje det det som eg alltid har sagt når det gjelder Gyro. La naturen gå sin gang, så reparerer den seg selv. La oss mennesker mikse og trikse, så er elva snart død.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: januar 01, 2009, 18:40:39 pm »

Ja du sier noe der,dem gravde og fikset på den elva der for noen år siden og stei la deler av elven og det viser igjen at noen foreninger tar ansvar.
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: januar 01, 2009, 18:51:05 pm »

ja den foreninga som styrer lierelva fortjener ros  for de har klart å gjort en kjempe bra jobb!! lierelva blir jo bedre for vært år så jeg skal byne å fiske mye mere der selvom jeg syns mye av elva er veldig stillestående men fisken stopper jo der også.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: januar 01, 2009, 18:54:28 pm »

Det renner greit der men er veldig grumsete deler av den.
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: januar 01, 2009, 21:40:08 pm »

Det er mye man kan gjøre for å forbedre ei elv. Spesiellt når det gjelder tilrettelegging av kulper og gyteplasser. I hvertfall om man åpner tilgrodde sidebekker, og sidebekker som er blitt lagt i rør. Men elske all fisken i elva for å kvitte seg med gyro er bare tull. Gyroen kommer tilbake igjen før eller siden, uansett. Dem kan legge påbud om desinfisering av redskap, så mye de vil, men så snart en turist stopper, og tar to -tre kast for så å kjøre til neste elv. Da er det gjort.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: januar 01, 2009, 21:49:45 pm »

Vist jeg ikke husker helt feil så rensket dem alle sidebekkene der og lagde gode gyteplasser skal se om jeg finner noe stoff om utbedreingen der..
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: januar 10, 2009, 10:37:36 am »

Dem tar en del ørret ved utløpet til lierelva nå om dagen grunnen til at jeg selv ikke fisker der er at da kan jeg like godt gå på kjøpe senteret like mye folk der men regner med at brutter er der i dag..
Loggført

glitra
Abbor
**
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: juli 10, 2010, 13:12:52 pm »

Jeg kan anbefale og ta en tur litt høyere opp i ælva da møter man på glitra valdig imponerende ælv med helt reint vann som kommer fra glitre vann som gir vann til hele lier.
Tok en kilos ørret ikke sjøøret det skall vist nok være egen ørret stamme der
Loggført
Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!