mai 24, 2012, 16:40:18 pm

Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Sider: 1   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tips til sjøørretfiske om vinteren  (Lest 975 ganger)
0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

Kjønn: Mann

« på: januar 20, 2009, 08:49:07 am »

Stress ned med sjøørretfiske

Koble av med sjøørretfiske langs kysten. For den biter ikke bare om våren, slik mange åpenbart tror.
Desember er kanskje ikke akkurat den hotteste fiskemåneden: Isfisket er generelt tregt, og de fleste fluefiskerne har gått i hi og venter på de første insektklekkingene. Sjøørretfiskerne, derimot, kan alltid glede seg over at det er fiskesesong.

Desember, januar og februar kan være ganske seige måneder, men sjøørreten trenger mat året rundt, og selv midtvinters kan du fange den fra kysten.

Sjøørretfiske i sjøen har for lengst blitt en folkesport, men fremdeles er det mange som blir overrasket når de får høre at man kan fange sjøørret i saltvann. Fisket etter sjøørret langs kysten tok for alvor av for 15–20 år siden. Det skyldes nok først og fremst at sjøørreten var fredet i sjøen mesteparten av året fram til 1990, men også bedre viten om hvor sjøørreten oppholder seg i saltvann, og en rivende utvikling på utstyrsfronten.

Les mer samt reglene her...

http://www.klikk.no/friluft/fiske/article386817.ece
Loggført

skitt fiske. www.jacksfiske.com
storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: januar 20, 2009, 11:27:58 am »

takk for den linken og nå vurderer jeg å stikke ut for å fiske sjøøret igjen!!! men nakken har låst seg så det blir nok å holde seg hjemme til den blir låst opp.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: februar 02, 2009, 16:08:38 pm »

Skal jage den sjøørreten litt til torsdag jeg så får vi se om det har blitt noe fart i den..
Loggført

aurebu
Global Moderator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: februar 02, 2009, 19:40:48 pm »

Skal nok se og få meg ein sjangs til å prøve sjøørretten i løpet av året......... Om det blir noe, er en annen sak.
Loggført

jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: februar 02, 2009, 19:53:24 pm »

Skal nok se og få meg ein sjangs til å prøve sjøørretten i løpet av året......... Om det blir noe, er en annen sak.

Om du ikke prøver kan jeg garantere at du ikke får noe....
Loggført

storlaksen16
Laks
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: februar 02, 2009, 22:04:20 pm »

jeg skal nok vente til å fiske sjøøret til snøen begynner å smelte sånn at jeg får opp båten og det blir lettere å bevege seg langs land..
Loggført

Sider: 1   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!