Hei. Her i vår "vinterløse" sør-vestlige landsdel rundt Stavanger er jo ikkje isfiske den mest utbredte fiskemetoden... Har likevell svært lyst til å prøve, og utstyr er kjøpt inn for flere år siden. Noen spede forsøk i nærområdet er det blitt de korte periodene det er is, men resultatet har latt vente på seg. Kun ørretvann som er utprøvd. Kunne tenkt meg noen tips om greie røyevann mann kan nå med ett par-tre timers kjøring fra Stavanger-området. har sånn halvveis forstått at den er noe lettere å få nå vinterstid enn ørreten er. Størrelsen er ikkje så viktig da det som teller nå er å få noe opp gjennom isen

Drar gjerne ett godt stykke avsted fra bilvei, er ikkje redd for å bruke beina \ skia \ hundesleden \ etc...

Forslag mottas med stor takk, gjerne på pm dersom du vil skjule det for allmenheten her... Har en del gode ørrettips i Rogaland (sommerfiske) som kan gis tilbake

Tips om det samme rundt Haukelisæter, eller inn mot Sandhaug og Besså på Hardangervidda mottas også med takk. Liker meg godt i de områdene sommerstid, så hadde vært interessant med en vintertur dit også. Snø og is pleier iallefall være sikrere kort der enn her

Heisann hans Olav. Eg er ikkje så kjent i området rundt Stavanger, men der finnes mange vann litt lengre nord, om du reiset til eksempelvis skogseidvannet, og leier ein båt der, da kan du pilke etter stor røye, som gjerne blir så stor som 3-4 kilo. Skogseidvannet er lavlandsvann, med samme klima som du har ved Stavanger, men pilkefiske etter røye og ørret kan foregå fra båt, like lett som fra isen. Ellers, så skal der være Røye, og Kanadisk bekkrøye i ein del vann på fjellet ovenfor Lysebotn. Det er ikkje så allverdens langt fra Stavanger.