dreggern
Mort
Utlogget
|
 |
« på: februar 02, 2009, 12:11:32 pm » |
|
Hei ! Er det noen som har tips til fiskeplasser rundt Bulandet (vestlandets vestligste øy ). Skal dit til sommeren , men har ikke kjennskap til området . Skal fiske fra land og fra liten båt . Tips gjerne om utstyr , metoder og plasser ! Er ingen dreven kystfisker !
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torry
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #1 på: februar 02, 2009, 12:51:54 pm » |
|
Vet ikke om dette kan være av interesse ? Klikk på linken : http://www.jensbua.no/pdf/Oyhopping_N.pdfForresten velkommen til forumet vårt. Torry (administrator)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
dreggern
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #3 på: februar 02, 2009, 14:05:57 pm » |
|
Takk for det ! Har en del stoff og kart over plassen , men alt er av intr. har foreløpig ikke funnet noe om fiskeplasser . om dere vet om noen som pleier å fiske i omr. så må dere si ifra !
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #4 på: februar 02, 2009, 14:07:37 pm » |
|
Det finnes noen vestlendinger på forumet her så du får nok noen tips etter vært skal du se.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dreggern
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #5 på: februar 02, 2009, 14:22:10 pm » |
|
Håper det . greit å komme dit med litt kunnskap ,så en slipper å rote rundt i flere dager før det klaffer .
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dreggern
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #6 på: februar 02, 2009, 14:23:47 pm » |
|
Ikke greit å være mjøsfisker på havfiske !! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Team Kaos
|
 |
« Svar #7 på: februar 02, 2009, 15:36:44 pm » |
|
Det enkleste er vel å finne seg en plass hvor det er dypt,rigg opp et par stenger av litt grov type,lemp utti et par tackel med agn,sitt ned å nyt dagen å vent på at det skal nappe.Skal du ut i båt,så er det jo bare å gjøre det samme du gjør på mjøsa,uti med et par stenger og dorg langs land eller rundt noen holmer og skjær.da er det jo sjangs for at du får SØ,Sei og pen Lyr.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Sjø Ørret fisker og livsnyter..................
Fisken er som damer,før eller siden biter di på........
|
|
|
aurebu
Global Moderator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #8 på: februar 02, 2009, 19:28:49 pm » |
|
Team Kaos har rett der. Tipper de fleste plasser er ganske så gode i det området, men hør med de lokale gubbene om de kan fortelle om noen grunner utpå hvor fisken ofte samler seg.
Ellers, så kan eg nevne at Lyren elsker plasser med svaberg, hvor det er ca 10 meter dypt, og berget går rett ned til flat leopardbunn. Leopardbunn er hvor bunnen er dekt av skjellsand, og der er småflekker med stein som er dekt med tare. SJøørret elsker også slike steder for her kan de finne strandreker, tobis, sil, og børstemakk som den elsker å beite på.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #9 på: februar 02, 2009, 19:56:16 pm » |
|
Leopard bunnen er også et yndigt sted for sjøørreten,men som andre også sier så er det beste og få tips fra lokale der du skal,jeg selv bruker altid og ta en tur til fiskebutikken på et nytt sted og spørr ut derfra..Som regel et tips eller 2 og få med seg om man da ikke treffer en sportsfisker på stedet med en gang da.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
storlaksen16
|
 |
« Svar #10 på: februar 02, 2009, 22:28:25 pm » |
|
i sjøen er det bare å fiske der det går ann  man kan vel nesten ikke fiske feil i sjøen? Når jeg er ny på et sted og jeg ikke kjenner noen har jeg pleid å bare prøve meg fram med en litt langt og kraftig stang og stingsilda eller en annen tung sluk som man kan kaste langt for da finner du raskt ut hvor dypt det er eller om det er sei der!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dreggern
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #11 på: februar 03, 2009, 12:28:27 pm » |
|
Ja en kan jo få fisk over alt . Men tenker nok att det er noen grommplasser der ute også , det er noen av disse jeg driver å fisker etter her inne . Har hørt noe om strømmene under de nye bruene , 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #12 på: februar 03, 2009, 12:30:45 pm » |
|
Vist det er ei ny bru så skal det være mulig og komme seg inn på en måler som er montert på brua der vilken kommune er det der så skal jeg prøve og finne den måleren der.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dreggern
Mort
Utlogget
|
 |
« Svar #13 på: februar 03, 2009, 12:47:52 pm » |
|
Kan det stemme med askvoll kommune ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jack
jack@fiskeforum.com
Administrator
Laks

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #14 på: februar 03, 2009, 12:49:42 pm » |
|
Kan det stemme med askvoll kommune ?
Da skal jeg søke litt på den kommunen og se hva vi finner.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|